Waarom zou je meer recensies willen op Facebook of Google? Dit zorgt ervoor dat potentiële klanten sneller kunnen zien dat jij een betrouwbare business hebt. Dit noemen we “Social Proof” ofwel “sociale invloed”. Social proof is ook de reden waarom mond-tot-mond reclame heel goed werkt, want als een persoon jou aanbeveelt zonder dat hij er iets aan heeft zal het wel goed zijn.
Op Facebook heb je twee vormen van Social Proof :
– Aantal likes op jouw pagina
– Aantal recensies op jouw pagina
Wij gaan even kijken naar recensies op Facebook. In augustus 2018 heeft Facebook zijn manier van recensies schrijven veranderd. Vroeger kon je een score geven op 5 zoals de meeste platformen. Na de update kan je enkel aanduiden of de pagina “aanbeveelt” of “niet aanbeveelt“, daarna kan jouw klant een kort bericht schrijven om zijn keuze te argumenteren.
Welke link kan je delen met jouw klanten?
Volg het stappenplan om de correcte link te hebben:
- Log in op Facebook op een computer
- Ga naar jouw Facebook pagina
- Bovenaan klik je op “recensies“
- Kopieer nu de URL
Voorbeeld : https://www.facebook.com/FreshAndLightCompany/reviews/
Om recensies te kunnen ontvangen op Google moet je eerst een Google “Mijn Bedrijf” pagina hebben. Indien je nog geen pagina hebt kan je die via de link hieronder gratis aanmaken.
Link delen met jouw klanten
Hierbij een aantal manieren om deze link te delen :
- Rechtstreeks sturen naar jouw klant
- Verwerken in een nieuwsbrief
- Plaatsen in jouw email handtekening
Heb je vragen over “Recensies op Facebook of Google” ? Stuur ons een bericht!